Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

1. Nazwa podmiotu publicznego

Samorządowy Żłobek w Adamowie  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Samorządowego Żłobka w Adamowie.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2022-06-01.      

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-06-15.

3. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·       Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,

·       Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych

·       Kontrast dla treści niebędących tekstem (nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast)

·       Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście,

·       Na stronie brak możliwości zlokalizowania podstron na wiele sposobów.

·       Strona używa grafik aby przedstawić tekst

4. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-06-15.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

5. Dane kontaktowe i informacje zwrotne 

Osoba do kontaktu: Mariola Jawoszek

 

Email: zlobek@adamow.pl

 

Telefon: 506926756

Każdy ma prawo:

·       zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

·       zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

·       wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

·       dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

·       wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

·       wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

6. Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

·       Organ nadzorujący: Urząd Gminy Adamów

·       Adres: ul. Gen. Franciszka Kleeberga 5

21-412 Adamów

·       E-mail: adamow@adamow.pl

·       Telefon: 25 755 31 40

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.p/)

7. Dostępność architektoniczna

·                 Wejście do budynku nie posiada schodów i jest dostępne dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Drzwi wejściowe prowadzą do holu, a kolejne drzwi prowadzą do korytarzy, szatni i sal oraz pomieszczeń biurowych.

·                 Przed wejściem znajduje się domofon, którego wysokość zamontowania może utrudniać użycie przez osobę na wózku

·                 Budynek posiada toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.

·                 Korytarze umożliwiają swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim.

·                 Budynek nie posiada informacji głosowych, pętli indukcyjnych dla osób niesłyszących i słabo słyszących (po wcześniejszej informacji telefonicznej zapewniamy osobom ze szczególnymi potrzebami  pomoc pracownika Żłobka na terenie budynku). 

·                 Parking ogólnodostępny.

·                 Możliwy dostęp z psem asystującym (Warunkiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. 

·                 Brak możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu lub online.