Deklaracja dostępności
1. Nazwa podmiotu publicznego
Samorządowy Żłobek w Adamowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Samorządowego Żłobka w Adamowie.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2022-06-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-06-15.
3. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
· Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
· Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
· Kontrast dla treści niebędących tekstem (nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast)
· Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście,
· Na stronie brak możliwości zlokalizowania podstron na wiele sposobów.
· Strona używa grafik aby przedstawić tekst
4. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-06-15.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
5. Dane kontaktowe i informacje zwrotne
Osoba do kontaktu: Mariola Jawoszek
Email: zlobek@adamow.pl
Telefon: 506926756
Każdy ma prawo:
· zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
· zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
· wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
· dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
· wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
· wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
6. Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
· Organ nadzorujący: Urząd Gminy Adamów
· Adres: ul. Gen. Franciszka Kleeberga 5
21-412 Adamów
· E-mail: adamow@adamow.pl
· Telefon: 25 755 31 40
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.p/)
7. Dostępność architektoniczna
· Wejście do budynku nie posiada schodów i jest dostępne dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Drzwi wejściowe prowadzą do holu, a kolejne drzwi prowadzą do korytarzy, szatni i sal oraz pomieszczeń biurowych.
· Przed wejściem znajduje się domofon, którego wysokość zamontowania może utrudniać użycie przez osobę na wózku
· Budynek posiada toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
· Korytarze umożliwiają swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim.
· Budynek nie posiada informacji głosowych, pętli indukcyjnych dla osób niesłyszących i słabo słyszących (po wcześniejszej informacji telefonicznej zapewniamy osobom ze szczególnymi potrzebami pomoc pracownika Żłobka na terenie budynku).
· Parking ogólnodostępny.
· Możliwy dostęp z psem asystującym (Warunkiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
· Brak możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu lub online.